ЗА ПОРЪЧКИ И ВЪПРОСИ
0885 008 735

Cart0Item(s)

Вие нямате продукти във Вашата пазарска количка.

Product was successfully added to your shopping cart.

Няколко причини за да бягате сутрин

 

В тази статия ще ви разясним за ползите от сутрешното бягане. На първо място трябва да отбележим, обаче, че става въпрос за тъй наречения джогинг или бавно бягане. Този своеобразен спорт спада към кардио тренировките и става много популярен в САЩ през 60-те и 70-те години на миналия век. Това е леко, ритмично бягане с малки крачки, при което сърцето и мускулите не се натоварват въобще или се натоварват в много малка степен. При изпълняването му трябва да следите да не се ускорява пулсът ви и да не задъхвате. В противен случай означава, че не изпълнявате джогинга правилно.

Ако сте решили днес да започнете, не отлагйте

Ако сте решили да го практикувате редовно, трябва да знаете, че при него, както и при всички останали видове спорт е необходимо да загреете мускулите си с леки упражнения. Освен това си изберете удобна спортна екипировка, в която тялото ви се чувства комфортно. Най-добре е екипът ви да бъде от памучна материя, която да не спарва кожата ви. Маратонките задължително трябва да бъдат предназначени за бягане, да са леки и да имат здрава, дебела подметка. Бягайте по равен терен на някое приятно място – в парка например и се наслаждавайте на сутрешната тишина и свежия въздух. Не прекалявайте с броя на седмичните тренировки. Най-добрият вариант е да практикувате джогинг през ден, за да може тялото ви да си почива. Започнете със спортуването постепенно и увеличавайте броя на тренировките, като се влияете от физическото и психическото  си състояние. Старайте се да тичате винаги в едно и също време на деня. Най-подходящи според нас са сутрините преди закуска. Тогава тялото е най-мобилизирано и най-отпочинало. Сутрешното бягане ще раздвижи кръвта ви и ще ви освежи приятно преди дългия работен ден.

Стягане на мусколите

Друга голяма полза, която сутрешното бягане ще ви донесе е стягане на всички мускули, а след време и отслабване, в случай, че сте с наднормено тегло. За да отслабнете здравословно съчетайте кардио тренировката с фитнес в зала през ден и подходящ хранителен режим. Стопяването на килограмите ще стане като се намалят мастните клетки и се заменят с мускулни. По този начин ще забележите, че тялото ви става по – хармонично, излишните извивки са изчезнали и на тяхно място са се появили хубави, стегнати мускули.

Намаляването на теглото

Освен, че ще се сбогувате с наднормените килограми, джогингът е много полезен също и за сърцето и белите дробове. Редовното бягане засилва кръвообращението и насища клетките с повече кислород. За да не се получи обратния ефект, обаче, гледайте пулсът ви да е около 150 удара в минута. Главната идея на този спорт е да се тича възможно най-дълго време, без да се изморите. Усещането за умора или болки в ставите след тренировка са знак, че нещо не е като трябва.

Повишен тонус и по-добро емоционално състояния

Последната, но не по важност полза от сутрешното бягане е подобряване на психическото състояние на човека. Този приятен, разтоварващ спорт в свежите сутрини е отлично терапевтично средство в забързаното ни ежедневие. Практикувайки го, ще имате време на саме със своите мисли и ще можете да релаксирате от битовите проблеми. Това ще стане възможно само, ако сте си избрали приятен маршрут и се опитате да не мислите за нищо друго, освен за бягането. Като резултат от приятното сутрешно бягане ще премахнете и проблемите си със съня, тъй като тялото ви ще си е взело добра доза натоварване сутринта и ще има нужда от почивка през нощните часове.

Това са едни от най-важните ползи на сутрешното бягане. В случай, че сте решили да започнете да бягате сутрин, правете го умерено и се наслаждавайте на добрите резултати.

Не на последно място не забравяйте и най-важният детайл от вашете облекло , а именно маратонки за бягане.

Leave a Reply